Usługa „Dostęp do danych rejestrowych REGON poprzez usługę sieciową – interfejsy API” (BIR1 - Baza Internetowa REGON 1) jest to usługa sieciowa udostępniająca dane z rejestru REGON uprawnionym organom administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego oraz innym instytucjom rządowym (zgodnie z art.44 ustawy o statystyce publicznej) oraz podmiotom komercyjnym. Interfejs programistyczny usługi (API) pozwala na przeszukiwanie zasobów rejestru REGON wg wybranych kryteriów oraz pobieranie i wyświetlanie wyników bezpośrednio na poziomie systemów teleinformatycznych odbiorców.
Przeszukiwanie zasobów rejestru REGON możliwe jest z wykorzystaniem następujących kryteriów:
Usługa i dane udostępniane są bezpłatnie.
Usługa udostępniona została w ramach projektu System Informacyjny Statystyki Publicznej 2 (SISP-2)
(a także niekomercyjnych jeśli wnioskują o dostęp w zakresie danych ogólnodostępnych, tzn. z wyłączeniem danych niejawnych)
W celu uzyskania Klucza Użytkownika do środowiska produkcyjnego prosimy o przesłanie na adres email regon_bir@stat.gov.pl wiadomości zawierającej następujące informacje:
W trakcie integracji oraz dalszej eksploatacji usługi BIR1 zapewniamy wsparcie techniczne.
(jeśli wnioskują o dostęp w zakresie poszerzonym o niektóre dane niejawne, udostępniane wyłącznie organom administracji publicznej)
Z usługi „Dostęp do danych rejestrowych REGON poprzez usługę sieciową” można skorzystać po przesłaniu wniosku o jej udostępnienie na adres regon_bir@stat.gov.pl.
Wniosek powinien zawierać następujące informacje:
Kolejne etapy działań mające na celu udostępnienie usługi uzgadniane będą indywidualnie, w drodze bezpośredniego kontaktu.
Poniższa dokumentacja zawiera wszystkie informacje niezbędne do integracji z usługą:
W zakresie żądań obowiązują następujące limity dla użytkowników:
Dopuszczalna liczba wywołań w godzinach od 8:00 do 16:59
Dopuszczalna liczba wywołań w godzinach od 6:00 do 7:59 i od 17:00-21:59
Dopuszczalna liczba wywołań w godzinach od 22:00 do 5:59
Przekroczenie limitów nie skutkuje natychmiastową blokadą dostępu do usługi. Usługobiorcy przekraczający limity będą informowani.
Zgłoszeń awarii lub problemów należy dokonywać za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
W treści zgłoszenia należy podać czy dotyczy ono problemu/awarii, imię i nazwisko oraz stacjonarny numer telefonu osoby do kontaktu.
23 218 094 206 zapytań od 01.01.2015
14 110 zarejestrowanych użytkowników
Dzienne wykorzystanie usługi - ostatnie 7 dni
Główny Urząd Statystyczny
Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa
Przejdź do Portalu GUS
Copyright © 2018-2024 Główny Urząd Statystyczny